« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Projekt sCOOLFOOD – Učim birati što jesti!
U našoj je školi u srijedu 29. ožujka održano prvo gostujuće predavanje stručnjakinja iz Makronove u sklopu internacionalnog projekta sCOOLFOOD. U prvom dijelu devet učenica i učenika dodatne nastave 2. b doznali su više o cjelovitim i ekološkim namirnicama i njihovim prednostima za zdravlje i okoliš, nakon čega su sami slagali i degustirali jednostavni doručak od pahuljica, suhog i svježeg voća, sjemenki i orašastih plodova. (vidi pod opširnije)
U analizi ambalaže učili su značenja simbola prirodne, ekološke i fair-trade hrane, kako bi i ubuduće znali čitati deklaracije hrane. Nakon zdravog obroka kreirali su tematske plakate i prezentirali dosad stečeno znanje na temu održivosti hrane i okoliša kroz povezanost s prehranom, poljoprivredom, energijom i smanjenjem otpada.
Međunarodni projekt sCOOLFOOD ''Činimo dobro uz Otisak srca'' promiče holistički pristup čovjeku u kontekstu povezanosti sa svim živim bićima na Zemlji. Hrvatsku verziju projekta provodi 10 osnovnih i srednjih škola u suradnji s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnoga društva, a dio njih, uz našu školu, već su ugostile predavačice iz Makronove.
Svaka je škola mogla odabrati način kako će realizirati obrazovne module pilot programa – putem izborne, fakultativne, redovne nastave ili kao vannastavnu aktivnost. U našoj se školi program se realizira kao segment dodatne nastave međupredmetnih tema - održivog i socijalnog razvoja, građanskog i zdravstvenog odgoja i likovne umjetnosti, a projektom koordinira prof. Marijana Milas. Cilj projekta je ukazati mladima na održivost hrane i okoliša kroz povezanost s prehranom, poljoprivredom, energijom, životnim stilovima i smanjenjem otpada, u skladu s globalnim ciljevima održivog razvoja odnosno UN-ovim Programom održivog razvoja.
U prvom polugodištu akcent je bio na sadržajima vezanim uz likovnu umjetnost- učenici su mogli izraziti svoju kreativnost na radionici izrade bedževa i asocijativnih metaforičkih karti, posjetili su Kunsthaus u Grazu, sudjelovali u relaksirajućim radionicama za poboljšanje raspoloženja i očuvanje mentalnog zdravlja vezanim uz paralelni školski projekt Škole podrške i uvodili se u teme o održivom razvoju.
Provođenje projekta sCOOLFOOD u svim je školama službeno startalo u drugom polugodištu prema unaprijed utvrđenom kurikulumu koji se sastoji od dva obrazovna modula: Modul 1 „Učim birati i jesti“ i Modul 2 „Bacanje i otpad“.Edukativni materijali za profesore u sklopu teme „Usvajanja održivih navika u prehrani zasnovanih na cjelovitim i ekološkim izborima uz razumijevanje pozitivnog utjecaja na osobno zdravlje i zdravlje okoliša“ pokrivaju tri tematske cjeline:
1) Ekološki uzgoj i proizvodnja (standardi koji određuju koji je proizvod ekološki) i kako prepoznati ekološki proizvod.
2) Nutritivne karakteristike ekoloških i cjelovitih namirnica i proizvoda u usporedbi s konvencionalnim proizvodima.
3) Ekološki i konvencionalni uzgoj u kontekstu utjecaja na okoliš i zdravlje čovjeka.
Osim teorije koja se provodi kroz interaktivna predavanja i jednostavne vježbe i zadatke, učenici i učenice dodatne nastave prolaze i senzorne analize kušajući i uspoređujući različite vrste namirnica, da bi naučili razlikovati prirodnu i procesuiranu hranu na temelju pojmova dobro i hranjivo, čisto i pravedno, te bolje razumjeli prednosti odabira domaćih u odnosu na uvozne sirovine i proizvode.
Uskoro će ih očekuje nekoliko posebno zabavnih i korisnih sadržaja: u srijedu 4. travnja održat će se radionica na temu zdravih navika vezanih uz tjelesnu aktivnost - po njihovom izboru bit će to plesni program, a u ponedjeljak 17. travnja odlaze na jednodnevni izlet na ekološko imanje „ZRNO“ gdje će se družiti, učiti i gostiti se zdravom hranom zajedno s učenicima ostalih škola uključenih u projekt sCOOLFOOD.