Erasmus+ projekt- završni izvještaj
Nenastavni dan 31.10.2024. predavanja i radionice u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu.
Nenastavni dan 31.10.2024. naši su nastavnici iskoristili za predavanja i edukacije. Tako su čak tri naše nastavnice održale svoja predavanja i radionice, vezano uz edukacije kojima su prisustvovale u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu.
Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Rim, 7.-12.10.2024.
Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Lisabon, 7.-12.10.2024.
U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' nastavnica Gimnazije Sisak, Katarina Dobrenić Bunjan, boravila je u glavnom gradu Portugala, Lisabonu. Prisustvovala je edukaciji pod nazivom ,,Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs). Na tečaju su sudjelovali polaznici iz Latvije, Češke, Italije, Nizozemske, Španjolske, Mađarske i Hrvatske.
:: opširnije ::Predstavljanje edukacija ,,Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“ i "Photo and Video Editing: the Educational Power of Multimedia" u sklopu Erasmus+ projekta
Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 3. listopada 2024. nastavili smo s aktivnostima vezanim uz Erasmus+ projekt Gradimo našu školu. Ovaj su put članovi Nastavničkog vijeća imali priliku poslušati iskustva s dviju mobilnosti.
Prvo je predavanje održala nastavnica Josipa Peškir Ćorković koja je prisutnima predstavila edukaciju ,,Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“, održanu u lipnju u Madridu. Govorila je o načinima korištenja vizualne komunikacije u suvremenim digitalnim medijima te ih upoznala s aplikacijama Storyjumper, InVideo i Algor Education. Na primjeru je pokazala kako se umjetnička djela mogu koristiti kao podloga za stvaranje priča te predstaviti na kreativan način pomoću IKT-a.
Drugo predavanje i radionicu održale su nastavnice Višnja Kovač Vezmarović i Andrea Ostojić. U predavanju su upoznale nastavnike s edukacijom Photo and Video Editing: the Educational Power of Multimedia, kojoj su prisustvovale u Amsterdamu, načinima snimanja videa za potrebe nastave te kako ga obraditi za upotrebu s učenicima. Nastavnice su predstavile digitalne alate Pexels, Suno, EdPuzzles te su na konkretnom primjeru pokazale kako izraditi jedan video za nastavu, kako mu dodati tekst i pitanja za učenike. Predstavljen je i podcast kao forma u nastavi i načini kako ga napraviti s učenicima.
Obje edukacije bile su u skladu s ciljevima projekta, a to su jačanje jezičnih i digitalnih kompetencija te osmišljavanje projektne nastave s učenicima. Projekt je financiran sredstvima Europske unije.
:: opširnije ::Prezentacija o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom „Cultivating Diversity and Inclusion“ u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu“
Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 20. rujna 2024. godine nastavnica Marina Kasa održala je prezentaciju u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu“ o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom Cultivating Diversity and Inclusion održanoj u Helsinkiju od 02. do 07. rujna 2024. godine.
Nakon što je kolege i kolegice upoznala s programom i načinom provođenja tečaja, istaknula je nove digitalne alate koji se mogu koristiti u razvoju interkulturalnih kompetencija i inkluzivne škole.
Prvi dan polaznici su predstavili svoju zemlju, grad i školu te se upoznali s programom edukacije, a tijekom šest radnih dana bavili su se dimenzijama različitosti, interkulturalnim kompetencijama te alatima za razvijanje interkulturalnih kompetencija i inkluzivne škole. Kolegama su predstavljeni i alati i aplikacije za lakšu organizaciju aktivnosti vezanih za njegovanje različitosti i inkluziju kao što su Goosechase, Wakelet, Story Dice i druge, a na kraju je predstavljen i finski model obrazovanja i projektne aktivnosti za dizajniranje inkluzivne škole. Osim ishoda vezanih uz odabranu temu, ovim tečajem ispunjeni su i projektni ishodi, a to su prije svega, ovladavanje alatima informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) te usavršavanje jezičnih kompetencija nastavnika kao i osmišljavanje projektne nastave kroz dizajniranje inkluzivne škole.
:: opširnije ::Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Amsterdam
U Amsterdamu je od 16.09. do 20.09.2024. održana nova mobilnost u sklopu projekta Gradimo našu školu 2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382
Nastavnice Višnja Kovač Vezmarović i Andrea Ostojić sudjelovale je na tečaju Photo and Video Making in Your Classroom: the Eductional Power of Multimedia.
:: opširnije ::Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Helsinki
U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' nastavnica Marina Kasa boravila je u Helsinkiju (Finska) gdje je od 02. do 07. rujna 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom „Cultivating diversity and inclusion“ (Njegovanje različitosti i inkluzija). Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Finske, Irenu Papa, tečaj je pohađalo šest polaznica iz Portugala, Austrije, Njemačke i Hrvatske. Europass Teachers Academy organizira edukativne programe diljem Europske unije s ciljem unaprjeđenja nastavnih procesa i povezivanja nastavnika iz različitih zemalja i ovo je još jedna u nizu inozemnih mobilnosti u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavnika sisačke gimnazije.
:: opširnije ::Prezentacija o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom ,,Integrating AI in the Classroom with Critical Thinking“ u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu”.
Na sjednici Nastavničkog vijeća knjižničarka Natalija Miletić održala je prezentaciju o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom ,,Integrating AI in the Classroom with Critical Thinking“ (Povezivanje UI i kritičkog mišljenja u nastavi) koju je pohađala u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu”.
Nakon što je kolege i kolegice upoznala s programom i načinom provođenja tečaja, istaknula je osnovne značajke umjetne inteligencije u poučavanju koje su bile okosnica tečaja.
Opisala je njihovu konkretnu primjenu na primjerima nastavnih zadataka kao i mogućnosti digitalnih alata i aplikacija koje su koristili u radu: Gamma, Iloveimage, Courseai, Smodin, Diffit, Lumalabsai.
Istaknula je kako je Tečaj „Povezivanje UI i kritičkog mišljenja u nastavi“ omogućio polaznicima ovladavanje alatima informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) te usavršavanje jezičnih kompetencija.
:: opširnije ::Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Dublin
U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' knjižničarka Gimnazije Sisak Natalija Miletić boravila je u Dublinu (Irska) gdje je od 26. svibnja do 2. lipnja 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom ,,Integrating AI in the Classroom with Critical Thinking“ (Povezivanje UI i kritičkog mišljenja u nastavi). Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Irske, Jackie McCann, polaznici su bili iz Njemačke, Madžarske, Poljske, Belgije i Hrvatske. Europass Teachers Academy organizira edukativne programe diljem Europske unije s ciljem unaprjeđenja nastavnih procesa i povezivanja nastavnika iz različitih zemalja te su nastavnici Gimnazije Sisak rado postali sudionici ove obrazovne zajednice. Imali su priliku upoznati školske sustave zemalja navedenih zemalja, uočiti sličnosti i/ili različitosti, raspravljati o mogućnostima korištenja navedenih strategija i spremnosti kolega na suradnju.
:: opširnije ::
Erasmus+ projekt ,,Gradimo našu školu'' - Madrid
U sklopu Erasmus+ projekta ,,Gradimo našu školu'' nastavnica Josipa Peškir Ćorković boravila je u Madridu (Španjolska) gdje je od 24. do 29. lipnja 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom ,,Visual Arts as a Tool for Communication and Learning“ (Vizualne umjetnosti kao sredstvo komunikacije i učenja).
Ovo je još jedna u nizu inozemnih mobilnosti u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavnika sisačke gimnazije. Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Španjolske, Lolu Costu, polaznica je bilo samo tri, i to iz Češke, Cipra i Hrvatske.
:: opširnije ::
Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”
Na prošloj sjednici Nastavničkog vijeća nastavnica Marijana Milas, prof. savjetnik, održala je prezentaciju o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom 21st Century Skills for Teachers and Students koju je pohađala u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu”.
Nakon što je kolege i kolegice upoznala s programom i načinom provođenja tečaja, istaknula je osnovne značajke suvremenih metoda poučavanja koje su bile okosnica tečaja: učenje temeljeno na zadacima (TBL) , na projektima (PBL) i preokrenutoj učionici (FC).
Opisala je njihovu konkretnu primjenu na primjerima nastavnih zadataka koje su, podijeljeni u timove, provodili u Galeriji CCCC u Valenciji, kao i mogućnosti digitalnih alata i aplikacija koje su koristili u radu: GoogleLens, Goosechase, Google Translator, Copilot, PicCollage, Canva, Gamma, MagicSchool.ai itd.
Jedan od zadataka projekta „Gradimo našu školu“ je putem ovakvih diseminacija podijeliti naučeno s ostalim nastavnicima u školi i na županijskim aktivima, te su prisutni dobili na uvid relevantne izvore, materijale i poveznice u svrhu poticanja razvoja novih vještina 21. stoljeća za učitelje i učenike i njihove implementacije u budućem radu.
:: opširnije ::Erasmus+ projekt ''Gradimo našu školu'' - Atena
U sklopu Erasmus+ projekta ''Gradimo našu školu'', nastavnica Slađana Adamović boravila je u Ateni (Grčka), gdje je u razdoblju od 27. svibnja do 1. lipnja 2024. godine pohađala edukaciju pod nazivom ''ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity'' (IKT alati u nastavi: Inovativni alati za lakše učenje, razvijanje suradnje i poticanje kreativnosti kod učenika).
Ovo je još jedna u nizu inozemnih mobilnosti u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavnika sisačke gimnazije. Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a uz predavačicu iz Grčke, Vasiliki Plati, polaznika je bilo 19 i to iz raznih europskih zemalja, Španjolske, Austrije, Poljske, Bugarske, Rumunjske i Hrvatske.
:: opširnije ::
„21 st Century Skills for Teachers and Students“
U sklopu Erazmus+ projekta „Gradimo našu školu“ nastavnica Marijana Milas boravila je u španjolskom gradu Valenciji, gdje je u razdoblju od 8. do 13. travnja 2024. pohađala edukaciju na temu "Vještine 21. stoljeća za učitelje i učenike".
To je četvrta po redu inozemna mobilnost u organizaciji agencije Europass Teachers Academy u svrhu stručnog usavršavanja nastavničkog osoblja sisačke gimnazije. Nastava se odvijala na engleskom jeziku, a grupu je činila internacionalna ekipa: predavač Petar Dumov iz Bugarske i jedanaest nastavnika iz različitih dijelova Europe: Islanda, Njemačke, Mađarske, Austrije i Hrvatske.
Na početku tečaja zadatak je bio predstaviti svoju zemlju, grad, školu i svoj rad drugim sudionicima, kako bi se bolje upoznali, razmijenili iskustva i doznali više o funkcioniranju školskih sistema drugih zemalja. U pet dana tečaja akteri su prolazili različite praktične aktivnosti za osmišljavanje lekcija s učenjem temeljenim na zadacima, učenjem temeljenim na projektima i na preokrenutoj učionici, te upoznavanju različitih digitalnih alata i aplikacija koje mogu biti korisne u nastavi (GoogleLens, Goosechase, Google Translator, Copilot, PicCollage, Canva, Gamma, MagicSchool.ai…).
:: opširnije ::Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”
Na sjednici Nastavničkog vijeća održanoj 20. veljače 2024. godine nastavnice Vesna Rogulja Mart, prof. mentor i Ines Pavlinac, prof. mentor održale su prezentaciju u sklopu Erasmus+ projekta „Gradimo našu školu” o sudjelovanju na edukaciji pod nazivom CLIL and PBL to Improve Student Engagement održanoj u Firenci od 20. do 25. studenoga 2023. godine. Glavni cilj tečaja bio je unaprijediti sudjelovanje učenika u nastavnom procesu uz pomoć metoda CLIL i PBL.
Nastavnice su upoznale kolegice i kolege s rasporedom i načinom provođenja tečaja kao i sa spomenutim metodama poučavanja koje su uvriježene u nastavi stranih jezika naglašavajući mogućnosti njihove primjene i u trenutnom kurikulu, posebice primjeni projektne nastave i poučavanja uz pomoć zadataka koje učenici mogu primjenjivati na nastavi pojedinih predmeta kako bi što uspješnije povezali teorijsku građu sa svakodnevnim životnim situacijama.Po završetku prezentacije kolegice su zamolile članove Nastavničkog vijeća za sudjelovanje u kratkoj radionici čiji je cilj osmišljavanje zanimljivog i korisnog zadatka koji bi mogao biti proveden kao pojednostavljena inačica projektne nastave tijekom jednog nastavnog sata.
Na nastavničkom vijeću održana je prezentacija u sklopu Erasmus+ projekta “Gradimo našu školu”
Nastavnik Tomislav Dovranić na Nastavničkom vijeću održanom u četvrtak 28.12.2023. , održao je prezentaciju o sudjelovanju na tečaju održanom u Ateni 23.-28.10.2023. , na tečaju pod nazivom Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study u organizaciji agencije Europass Teacher Academy sudjelovao je u okviru projekta „Gradimo našu školu“ . Glavni cilj tečaja bio je promicanje Europskog identiteta i kulturnog naslijeđa u procesu nastave.
Nastavnik je prezentirao program tečaja, u okviru kojeg se upoznao s različitim pristupima za korištenje kulturnog naslijeđa (nacionalnog i europskog) u nastavi humanističkih-društvenih predmeta, s grčkom kulturnom baštinom i njezinom prisutnošću u europskoj svakodnevici, te prezentacijama kulturnog naslijeđa nacija polaznika tečaja. U okviru tečaja posjećene su i neke od najvažnijih institucija za razvoj europskog i grčkog kulturnog identiteta (Pnyx, Areopag, Nacionalni arheološki muzej, Muzej Akropole).
Na kraju prezentacije svi zajedno poslušali su najstariju zabilježenu cjelovitu melodiju iz razdoblja Antike „Seikilov skolion“ , u izvedbi modernih umjetnika koji ju izvode na rekonstruiranim instrumentima iz antičkog doba. Melodija na starogrčkom jeziku slušatelja stihovima (prijevod sa starogrčkog):
“Dok živiš / pleši i pjevaj / budi radostan / Jer život je kratak / I vrijeme odnosi svoj plijen“ ,
upozorava na protok vremena i prolaznost. (melodiju možete poslušati u priloženom dokumentu.
Nadamo se da će nastavnici nakon ove prezentacije i predavanja naći korisne savjete za svoju daljnju nastavu te je tako oplemeniti za svoje učenike.
:: opširnije ::
Na nastavničkom vijeću održana radionica i predavanje u sklopu Erasmus + projekta Gradimo našu školu
CLIL and PBL to Improve Student Engagement
U okviru Erasmus + projekta Gradimo našu školu, 2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382, nastavnice Ines Pavlinac i Vesna Rogulja Mart sudjelovale su na tečaju CLIL i PBL za poboljšanje angažmana učenika u organizaciji Europass Teacher Academy u Firenci od 20. do 25. studenoga 2023. godine.
Nastavak teksta i fotografija pod opširnije.
:: opširnije ::projekt „Gradimo našu školu“
Nastavnik Tomislav Dovranić sudjelovao je u okviru projekta „Gradimo našu školu“ , u Ateni od 23-28-10.2023. na tečaju Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study u organizaciji agencije Europass Teacher Academy. Glavni cilj tečaja je promicanje Europskog identiteta i kulturnog naslijeđa u procesu nastave.
Prvog dana tečaja provedeno je upoznavanje sudionika putem različitih radionica, a zatim je slijedilo predstavljanje škola iz kojih nastavnici dolaze. U tečaju su sudjelovali nastavnici iz škola u Italiji , Španjolskoj, Njemačkoj, Češkoj, Cipru, Letoniji i Estoniji.
Ostali dani tečaja bili su posvećeni različitim pristupima za korištenje kulturnog naslijeđa (nacionalnog i europskog) u nastavi humanističkih-društvenih predmeta, upoznavanju s grčkom kulturnom baštinom i njezinom prisutnošću u europskoj svakodnevici, te prezentacijama kulturnog naslijeđa nacija polaznika tečaja. Za vrijeme tečaja organizirano su posjećene neke od najvažnijih institucija za razvoj europskog i grčkog kulturnog identiteta (Pnyx, Areopag, Nacionalni arheološki muzej, Muzej Akropole).
Za vrijeme tečaja ostvarena su sva tri cilja ovog projekta:
1. Ojačati informacijsko-komunikacijske kompetencije nastavnika jer smo se upoznali sa novim digitalnim alatima u nastavi koje smo tamo i vježbali (aplikacije Goosechase, ThingLink, portali Artfulthinking, Europeana)
2. Edukacija u svrhu provođenja projektne nastave u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima - dobili smo velik broj ideja za rad s učenicima u nastavi te smo se povezali međusobno s ciljem izrade projekata u budućnosti.
3. Razvoj jezičnih kompetencija i jezične raznolikosti jer se tečaj održavao na engleskom jeziku.
:: opširnije ::
Održana prva mobilnost nastavnika u projektu Gradimo našu školu
Održana prva mobilnost nastavnika u projektu Gradimo našu školu
2023-1-HR01-KA122-SCH-000123382
Nastavnica Višnja Kovač Vezmarović sudjelovala je u prvoj mobilnosti u Firenci od 16.-21-10.2023. U tom terminu sudjelovala je u tečaju Environmental Education: Learning and Acting for a Better Future u organizaciji agencije Eirpoass SRL Italia.
Prvi dan tečaja predviđen je za upoznavanje sudionika putem različitih radionica, a zatim je slijedilo predstavljanje škola. U tečaju su sudjelovali nastavnici iz škola u Grčkoj, Slovačkoj, tri različite škole iz Njemačke i uz našu nastavnicu još dvije škole iz Hrvatske.
U nastavku tečaja raspravljalo se o klimatskim promjenama te je uslijedio rad u manjim grupama i rasprava o toj temi, a zatim je voditeljica pokazala neko videa koje možemo koristiti i u nastavi kad razgovaramo o ovome sa našim učenicima. Posebno je bila zanimljiva radionica gdje smo na papir koji kruži morali upisati svoje prijedloge vezano uz očuvanje energije, vode, kvalitete stanovanja, kvalitete zraka, očuvanje građevina.
Treći dan razgovarali smo o važnosti odlaska s učenicima u prirodu s ciljem upoznavanja vrsta koje tamo borave, ali i s razvijanjem osjećaja povezanosti s njom, jer to može doprinijeti našem mentalnom zdravlju, ali i očuvanje same prirode. Zatim smo dobili pregled digitalnih alata koje možemo koristiti na takvim izletima s ciljem prepoznavanja različitih vrsta. Popodne je slijedio odlazak u Gradski vrt gdje je voditelj u sred grada i betona organizirao uzgoj biljaka za školsku djecu koja često više i ne znaju kako se biljke uzgajaju. Tamo smo isprobali alate koje smo dobili, ali i čuli korisne savjete kako posaditi vrt u vlastitoj školi, čak i ako se ona nalazi u sred grada i nema zelenih površina.
U nastavku tečaja smo proučavali brojke i grafičke prikaze s različitih web stranica te dobili savjete koje interaktivne mape i podatke koristiti u nastavi, te kako se uključiti u neke akcije na svjetskom nivou.
Za vrijeme tečaja ostvarena su sva tri cilja ovog projekta:
ERASMUS + PROJEKT GRADIMO NAŠU ŠKOLU PREDSTAVLJEN NA NASTAVNIČKOM VIJEĆU