« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Učenička deliberacija u Gimnaziji Sisak
Dana 20.06.2023. u prostoru Državnog arhiva u Sisku održala se 24., i u sklopu projekta, posljednja učenička deliberacija. Deliberaciju je organiziralo Hrvatsko debatno društvo u suradnji s Gimnazijom Sisak. U javnoj deliberativnoj raspravi su sudjelovali učenici naše škole, ravnatelj škole te zainteresirana javnost. Deliberacija, kao oblik javne rasprave, provedena je u sklopu projekta “Demokratsko procijepljenje – Debatni klubovi i deliberativna demokracija kao model razvoja demokratskih kompetencija i participativnog donošenja odluka” Hrvatskog debatnog društva.
U projekt je od rujna 2022. uključena i Gimnazija Sisak te su u protekloj školskoj godinu učenici i učenice Gimnazije zajedno s nastavnicama Katarinom Dobrenić Bunjan i Marinom Kasa bili uključeni u razvoj debatnog modela građanskog odgoja i obrazovanja (uz podršku mentorice Marte Keča).
Debatni model podrazumijeva osnaživanje učenika i učenica kroz debatni klub ili kroz korištenje debatne metodologije u nastavi za aktivno građanstvo. Projekt pomaže mladima da razviju demokratsku svijest i građanske kompetencije kroz sudjelovanje u radu debatnih klubova i deliberacijama. Kroz sudjelovanje u projektnim aktivnostima mladi stječu praktična iskustva i trajna znanja koja će im pružiti temelj za aktivno sudjelovanje u društvu u budućnosti. Na deliberaciji su učenici debatnog kluba imali priliku raspraviti o problemima koji ih muče te predložit rješenja.
Učenici Gimnazije Sisak, Dorotea Pešun, Ivan Petrić, Paola Pendelić, Matej Kasaić, Matea Anušić i Martin Dužić, predstavili svoju ideju Centra znanja i vještina koji bi htjeli realizirati na području Sisačko-moslavačke županije. Kroz deliberaciju pokazali su potrebe centra u kojem bi mladi dobivali dodatna znanja i vještine, ali i unaprjeđivali svoja dosadašnja znanja radionicama koje bi provodili stručnjaci. Teme radionica koje predlažu su raznolike, od umjetničkih pa sve do zdravstvenih i digitalnih te bi bile dostupne svim mladim ljudima, a ne samo učenicima gimnazije. Na taj način su ne samo pokazali zainteresiranost za ovu inicijativu, već i pravu potrebu za ovakvim programom u svojoj lokalnoj zajednici.
http://hdd.hr/2023/06/20/deliberacija-sisak-treba-li-mladima-centar-znanja-i-vjestina/