« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Sisački gimnazijalci na MUNOMu 2016
Četvero učenika Gimnazije Sisak, Katarina Nilić, Sunčana Milić, Denis Ibrišević i Ivan Milutinović, u pratnji mentorice prof. Marine Kasa, sudjelovali su od 8. do 11. studenoga na Model United Nations of Munich 2016, zajedno s 380 srednjoškolaca iz Velike Britanije, Njemačke, Francuske, Danske, Italije, Austrije, Španjolske i SADa.
Model United Nations ili skraćeno MUN je edukativna simulacija rada Ujedinjenih naroda u kojoj učenici uče o diplomaciji, međunarodnim odnosima, lobiranju i općenito načinu rada Ujedinjenih naroda. Tijekom četverodnevnog zasjedanja srednjoškolci iz europskih zemalja i SADa preuzimaju uloge diplomata jedne od zemalja članica te simuliraju rad različitih odbora Ujedinjenih naroda. Kao delegati, sudionici na taj način imaju priliku usavršavati političke i diplomatske vještine, dosljedno zastupajući stavove dodijeljenih zemalja u pitanjima koja se nalaze na dnevnom redu konferencije te zajednički rade na donošenju i podržavanju rezolucija, lobiraju, pregovaraju, rješavaju sukobe u skladu s pravilima i protokolom Ujedinjenih naroda, a u cilju poticanja međunarodne suradnje u rješavanju problema.
Konferencija, pod nazivom Integracija izbjeglica i očuvanje europskih vrijednosti, se održavala u zgradi Europskog patentnog ureda u Minhenu, a rad u odborima i pripreme za generalnu skupštinu odvijale su se u Europskoj školi u Minhenu. Kao predstavnici Nigerije, sisački gimnazijalci su tijekom četverodnevnog programa prošli gotovo sve faze rada u tijelima Ujedinjenih naroda, od pozdravnih govora, preko lobiranja, podržavanja rezolucija, debatiranja o rezolucijama do izglasavanja istih. Odbori u kojima su sudjelovali naši učenici su se bavili pitanjima ekonomske krize i uloge Svjetske banke, integracijom izbjeglica i političkom korupcijom. Čitav proces je trebalo pratiti i u njemu sudjelovati te zagovarati poziciju zemlje, koja nam nije bliska, ne samo geografski, nego i kulturološki, što je bio dodatni izazov za naše učenike, jer su uživljavajući se u ulogu diplomata Nigerije shvatili s kojim se sve problemima susreće ta zemlja, kako gleda na mogućnosti njihovog rješavanja, te koje pozicije zauzima na međunarodnoj razini. Ovakav način rada zahtjeva niz vještina, kao što su rad u malim skupinama, javni nastup, istraživanje, analizu politika, aktivno slušanje, kritičko mišljenje i pregovaranje, no ujedno predstavlja neprocjenjivo iskustvo u obrazovnom procesu i formiranju aktivnih građana.
Sudjelovanje učenika Gimnazije Sisak na MUNOMu 2016. realizirano je uz financijsku potporu Sisačko-moslavačke županije.